Šumavský bronz pro Fiestu

Dívky skrývající zvědavé oči za tmavými brýlemi, pánové popíjející pivo nad šťavnatým steakem nebo párkovou klasikou, burácení motorů v kopcích malenické erzety, a to všechno v zálivce jarního slunce. Tak by se dala charakterizovat sobotní atmosféra na jedné z rychlostních zkoušek 45. ročníku Rallye Šumava z Malenic do Libotyně.

 

Jaromír Tarabus s Fiestou S 2000 si jede v Zálezlích pro třetí místo.

Na úzkou podhorskou silnici s přírodním retardérem nejdříve vyrazila necelá sedmdesátka mezinárodních posádek v historických vozech. Davy příznivců se však zahustily teprve při startu současných ostrých speciálů. Jako čtvrtá startovala posádka Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát s Fordem Fiesta S 2000 a rozhodně jim trať svědčila. Navštívili jsme tým ve vimperském depu v bývalých kasárnách U Sloupu. Byla to radost pozorovat pět mechaniků, jak během dvaceti minut proklepli Fiestu S 2000 a na náš dotaz po závadách jeden z nich utrousil: "V normálu, jenom jsme preventivně vyměnili klíňák." V rychlosti jsme ještě položili otázku Tarabusovi, jak se mu s Fiestou jezdí. "Všechno dobrý" řekl s úsměvem a spěchal na start odpolední erzety. Měl pravdu, ze šumavské rallye si do Zlína odvezl z 58 přihlášených posádek povzbudivé bronzové místo.

 
Ztichlý kasárenský dvůr ve Vimperku se proměnil v sehraný koncert doprovodných týmů závodníků.
 
 
Nahlédnutí do servisního ladění v kuchyni Fordu.
 
 
A ještě jedno nahlédnutí,  tentokráte do interiéru závodního speciálu s ochranným rámem.
 
 
Majitel Auto KN Volyně František Kůta hovoří s Jaromírem Tarabusem.
 
 
Naše hostesky Martinu s Adélou nešlo prostě v chumlu diváků přehlédnout.
 
 
V rámci zabezpeční závodu jsme přistavili pro každý případ odtahovku. Byla bez práce a saniťáci také.
 
Text a foto: Auto KN Volyně